СУ „Йордан Йовков“ принадлежи към Пета група.
Преподаватели включени в проекта
Извънкласни дейности за преодоляване на обучителни затруднения
- Български език – моят час /Параскева Иванова/
- Математиката древна и полезна /Снежана Костадинова/
- Мечтите и възможностите /Йорданка Георгиева/
- Уравнения забавни – Математика /Доника Жекова/
Извънкласни дейности за занимания по интереси
- Клуб Журналистика /Росица Стратиева/
- Моят път – Биологията /Николинка Кирова/
- Творческо писане клуб „Мечтател“ /Виолета Желязкова/
- Волейбол /Евгени Господинов/
- Компютърен свят /Силвия Александрова/
- Словестно изпълнителско и театрално майсторство /Мариана Радева/
- И аз мога да играя в театъра! /Христо Риков/
- Моят интерес – Математиката /Ваня Денева/
Цели
Основна цел на проекта е създаване на условия за повишаване на потенциала на учениците и възможностите им за успешно завършване на средното образование чрез допълване, развиване и надграждане на техните знания, умения и компетентности, придобити в рамките на задължителната им подготовка в училище.
Специфични цели на проекта са:
- Развитие на уменията за учене, компетентностите, творческите и спортните способности на учениците в тематични области, които са извън включените в задължителната училищна подготовка;
- Преодоляване на образователните дефицити на учениците, които срещат затруднения в подготовката си по задължителните дейности в училище и повишаване на мотивацията им за учене;
- Повишаване на образователните постижения на учениците в определени научни области;
- Включване на по-голям брой ученици в извънкласни дейности посредством създаване на условия за провеждане на междуучилищни изяви и инициативи, при които ще се обединят образователните ресурси на повече училища;
- Превръщане на училището в по-привлекателно място за учениците, с което да се намали преждевременното им напускане на образователната система, и изграждане на по-висока увереност в собствените им сили, с което да се насърчи бъдещата им социална, професионална и личностна реализация;
- Създаване на ефективни механизми за участие на общността и родителите/близките на учениците в дейностите на училищата, с което ще се подпомогне изборът на ефективен набор от извънкласни дейности по интереси и дейности за преодоляване на образователните дефицити на учениците;
- Изграждане и прилагане на единен модел за обществен мониторинг на извънкласни дейности по интереси и на дейности за преодоляване на образователните дефицити на учениците, с което ще се осигури прозрачност на избора и провеждането им и разнообразие от възможности за развитие на способностите на учениците.
- Прилагане в извънкласните дейности на електронни/мултимедийни/продукти за постигане на достъпно знание, устойчивост на интересите на учениците и мотивираща, позитивна среда.
Индикатори
- Намаление на дела на преждевременно напусналите училище (ПНУ) от лицата на възраст между 18 и 24 г., включени в дейности по ОП: МОН ще отчита всяка година обхванатите ученици в дейности по процедурата.
- Дял на училищата, предлагащи дейности за повишаване мотивацията за учене, чрез развитие на специфични знания, умения и компетентности: 70%.
- Ученици, включени в дейности за повишаване мотивацията за учене, чрез развитие на специфични знания, умения и компетентности: 320 000.
Групите за извънкласни дейности по интереси са осем. В тях са включени 130 ученици в ПЕ и ГЕ. Учениците проявяват различни интереси в областта на науката, изкуствата и спорта.
Групите за ученици с обучителни затруднения са четири. В тях са включени 38 ученици в ПЕ и ГЕ. Обхванати са ученици, които трудно се адаптират към образователните изисквания в пети клас, както и ученици, които завършват основно и средно образование и ще полагат НВО и ДЗИ.